Як заощадити на бухгалтерії для МСБ
У рамках партнерського проекту з незалежною юридичною фірмою Constructive Lawyers «Мінфін» публікує серію матеріалів, які допоможуть читачам розібратися в тонкощах законодавства. Другою з таких матеріалів торкається того, як представникам малого і середнього бізнесу заощадити на бухгалтерії. Перший матеріал про те, що робити, якщо ви стали жертвою депозитних шахраїв, можна почитати тут.
У кожного — своє розуміння бухгалтерії і бухгалтера в цілому, а також функцій, які повинні забезпечувати. Тому, говорячи про бухгалтерський аутсорсинге, як одному із способів економії, давайте, спочатку визначимо основні завдання і навіщо взагалі потрібний бухгалтер.
Основними завданнями, які лягають на плечі бухгалтерів являються :
- своєчасне і правильне відображення господарських процесів у бухгалтерському обліку;
- грамотне і доступне подання інформації для усіх користувачів;
- аналіз і перевірка інформації по діяльності підприємства на дотримання норм законодавства України;
- на підставі даних обліку формувати і подавати усю необхідну обов’язкову звітність;
- проводити аналіз ситуації, що склалася на підприємстві, своєчасно інформувати керівництво і у разі потреби розробляти способи відвертання збитків від діяльності підприємства.
Це усе дуже важливо для будь-якої організації і вищезгадані процеси — безперервні. Ціна помилки бухгалтера може коштувати для підприємства від 170 грн до сотень тисяч гривен (але це окрема тема).
Кому ж довірити рішення вищезгаданих завдань?
- Директор/Власник (чи буде він устигати?).
- Узяти на підприємство штатного бухгалтера.
- Делегувати ці функції аутсорсинговой компанії.
- Не вести бухгалтерію взагалі (відповідальність передбачена Податковим Адміністративним і Кримінальним кодексами, а також іншими нормативними актами). Розглянемо другий і третій варіант рішення поставлених завдань детальніше, в чому ж суть економії? Будь-який співробітник організації і його робоче місце має свою вартість і свої риски для підприємства, бухгалтер — не виключення.
Вартість штатного бухгалтера для підприємства — це:
- Ціна робочого місця (оренда приміщення, комунальні послуги, меблі, техніка і її обслуговування, витратні матеріали) — від 6000,00 грн/міс.
- Заробітна плата, лікарняні, відпускні, премії, компенсації і податки, які підприємство повинне налічити ще згори на ці суми, — від 3904,00 грн/міс.
- Підвищення кваліфікації бухгалтера — від 900,00 грн/міс.
Підсумок, вартість штатного бухгалтера для підприємства стартує з 10 804,00 грн/міс.
Плюси і мінуси цього варіанту :
|
|
Для компаній, які тільки починають свою діяльність, це дорого і ризиковано.
Саме поетом функції бухгалтерії можна делегувати аутсорсинговой компанії. Вартість такої послуги залежатиме від об'ємів діяльності підприємства і від функцій, які керівник делегуватиме. В середньому для тільки що створеного підприємства або організації з оборотом до 10 операцій в місяць вартість послуг бухгалтера можуть складати від 1500 грн/міс.
Основні переваги цього рішення очевидні, а саме:
- Документи можуть зберігатися не в офісі компанії, що дозволяє забезпечити додаткову конфіденційність і збереження інформації.
- Керівник не переживає, де знаходиться бухгалтер, оскільки компанія гарантує постійність ведення обліку і своєчасне подання звітності.
- Директорові не треба витрачати ресурси організації на забезпечення робочого місця і підвищення кваліфікації співробітника.
- Відсутня фінансова відповідальність за помилки бухгалтера (якщо інше не прописане в договорі).
- І найголовніше, за менші гроші компанія отримує більше гарантій і більше часу на розвиток бізнесу.
Відносно недоліків можна сказати наступне:
- бухгалтер знаходиться в офісі своєї компанії, а не поруч;
- документи потрібно передавати/сканувати (залежно від завдань і умов роботи).
Слід також звернути увагу на те, що для аутсорсеров дійсно важливо зберігати свою репутацію і свій час. Це дає можливість їх клієнтам отримувати виконану добре і в строк роботу, але вже багатофункціональність штатного співробітника в офісі - буде відсутній (не зможете торгуватися або просити полити квіти в офісі, як це завжди раніше робив ваш бухгалтер). Ви платите тільки за те, чого насправді потребуєте. Таким чином, малий і середній бізнес може раціонально розподіляти свої ресурси і при цьому забезпечувати повноцінну, стабільну і спокійну роботу організації.
Бухгалтер аудиторської компанії Pradis Юлія Буженко